tisdag 10 november 2009

Bara för att ni ska få se en av de underbara färgerna på Zitrons moairgarn Prisma. (underbar för den passar MIG-alter ego) http://webshop.karmagarn.se/index.php/cPath/268_303 Vi har fått in fler läckra färger,tex i lime och gråttt lite ovanlig färgkombination faktiskt, den heter nog KarMa kanske?
Här har gjort en vändbar poncho, som jag tänkte skriva ned mönstret till, medan det är färskt i minnet. Stickor 20. Den är vändbar- alltså man kan ha fransarna neråt eller som här. Dotter på 16 tyckte den blev bäst så här. Kul att kunna välja tycker jag.

Madelenes stickningar får också vara med -ibland. Detta är en fin klänning från Marks och Kattens stickad i deras Eco-ull.

Krage.
2 nystan Big wool från Rowan. Modellen är VÄLDIGT lik en krage som säljs i butik. Denna får du dock göra själv. Ingen har väl en likadan när man piffar upp den med "lite" roliga knappar.



Tröjan i mitten har jag gjort själv. Den är stickad i Naturull från Kinna textil. (igen) Jag tyckte mycket om modellen, efersom den inte har några muddar och det är svårt at hitta modeller utan. Både i butik och som stickmodeller. Det är ont om stickade herrmodeller (på svenska i alla fall) Någon som känner sig manad?




1 kommentar:

  1. Borde ju va ganska lätt för den kunnige att använda sig av ett program för att få fram modeller utan muddar.

    tex :Knitting Software Sweater Wizard

    SvaraRadera