söndag 25 oktober 2009

Lila

Den här söta lila mössan är gjord i garn från Nordisk angora. Den är stickad med stickor 6 och sedan valkad i maskin. Vi säljer garn i paket med mönster och de finns i många fina färger. http://webshop.karmagarn.se/index.php/cPath/260?osCsid=7b01776a82b9ddbd76b8d4533a00defe

Mea lila som sagt. Det är inte BARA rosa som tilltalar just nu... Denna väst är en drops modell...http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=106&d_id=34&lang=se Jag tyckte den blev lite väl mohairig i Vienna även om jag föraldel gillar mohair. Jag har inte glömt det ljuva 80-talet... I alla fall är denna stickad i Gobi från Atelier Zitron. http://webshop.karmagarn.se/index.php/cPath/268_365
Och nu blir det mer reklam för Zitrongarnerna...





Resultatet efter att ha träffat Nina på Nysta i Borås. Vi blev så himla förtjusta i alla hennes modeller. Detta är en variant på en randig tröja hon designat. Fast hon hade stickat med 2 varv av varje färg och jag gjord 4. Jag stickade 2 stycken på maskin som sedan sytts ihop -enkel och klädsam modell. Vi köpte in en massa härliga nya handfärgade härvor från Aracuania när vi kom hem. Ska fotas och läggas in på webben. Håll utkik!



Detta är till mig! DEt ska bli en långkofta stickad i Silkytweed från Rowan. Jag har "bara" kragen kvar. Den ska bli i samma mönster som på ärmaran, men afersom det ska ökas varje varv blir det lite joxit med färgväxlingarna. Rowans mönster har ju mer än 2 färger på varje varv ibland, och när man stickar fram och tillbaka blir det kanske inte den bästa tv stickningen... Men det finns alltid något att växla mellan. Och vem har brotom? Handarbeta ska få ta tid...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar