torsdag 30 juli 2009

Klart och på G



Färgen passar perfekt till tunikan under. Jag tror att det är silkegarn. Den är stickad på maskin intällning 9 på varannan nål. Jag virkar en kant med limegrönt, som passar väldigt bra i hop färgmässigt tycker jag.


Detta är också milk cotton från Rowan. Stickad på maskin. Garnåtgång: 5 nystan Inställning 8 på grovstickaren. Skulle tro att det motsvarar 6:or. Den får åka med Madelene till "konstvågen" som är nu i helgen. Mer information hittar du här: http://www.ockero.se/forvaltningar/kulturochfritid/evenemangkulturochfritid/konstvagen2009.5.11580c43120c6eb0f5d800019995.html



gjode jag denna i milk cotton från Rowan. Fransar har tillkommit. DEn uppmärksamme har kanske noterat att vi rear ut de flesta Rowangarnerna i butiken och på nätet.
I sjalen använde jag 6 färger (1 nystan av varje färg), som jag blandat randomli.
Virknål nr 4 knit-pro. Många trådar att fästa blev det, men det var det värt!!
Där kan du även hitta mönster på den populära mormorsrutan, som många frågat efer.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar